🎙️ Welcome to ESL Talk! 🎙️
A podcast for English Teachers, by English Teachers.
In this episode, we are joined by Alain Pelletier, a renowned expert in the field of bullying prevention. Alain shares his journey into this critical field and the inspiration behind his impactful conference, “The Cost of Silence”. We’ll explore the five faces of bullying, as identified by Alain, and discuss their roles and responsibilities in the teaching space.
You can visit Alain's website here: https://www.alainpelletier.ca/
🚀 Listen to 100+ more incredible episodes at esltalk.ca
🌟 Connect with us on Instagram and Facebook: @esltalkpodcast
📧 Got questions? Or would like to be a guest? Send us an email to: esltalkpodcast@gmail.com
🔔 New episodes drop regularly. Don't forget to subscribe as we continue our English teaching journey together!
Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.
[00:00:01] Wer die Finanzen eines Unternehmens managt, ist oft beschäftigt. Sehr beschäftigt. Sehr, sehr, sehr beschäftigt. Konto ist das All-in-one Geschäftskonto um ihr Unternehmen zu managen, egal ob sie selbstständig sind oder die Finanzabteilung eines mittleren Unternehmens leiten. Mit Konto erledigen sie alles in einer App.
[00:00:50] Das Konto schneller öffnet, erledigt. Ausgabenmanagement erledigt. Buchhaltung und Reporting erledigt. Konto, das Geschäftskonto, das sie Ihnen passt. Netziger in Berlin. Aber in Frankfurt gibt es die richtig guten Jobs? Komm als Trainee zur Kommerzbank und starte mit einem Jahresgehalt von 59.000 Euro für
[00:01:12] Bachelorabsolventen und 64.000 Euro für alle mit Masterabschluss. Trotzdem Zeit für Family and Friends in der Heimat haben? Kein Problem. Hallo, und willkommen zu einem neuen Episode of ESL Talk. Heute sind wir sehr gespannt, dass wir über ein Thema sprechen.
[00:01:59] Nicht viele von uns haben eine Trainingin oder vielleicht auch über die Diskussion über die ESL-Klasse. Wir werden darüber über die Bullying sprechen. Wir werden darüber über einen sehr interessierten Gäste, der hier in Kanada geht, über dieses Thema sprechen. Wir werden von Alan Leder hier sein.
[00:02:18] Aber erstens Daniel und ich beginnen wir mit dem Thema. Ja, genau. Das ist ein sehr interessantes Thema. Ich denke, das ist etwas, was wir alle erfahren. Ich muss mit den Lehrerinnen und Lehrern dealten. Aber vielleicht haben wir keine Konfidanz oder die Knowledge oder die Technik
[00:02:35] oder die Strategie, das zu dealen. Vielleicht auch so effektiv wie wir es wollen. Wenn wir über Erfahrungen über Bullying denken, oder was wir vielleicht auch anekdotisch bemerken, dann kommen die Dinge für dich, Faye. Ja, es ist interessant. Wenn ich über Bullying denke,
[00:02:51] dann kommt es um die Kinder, die in der Schuljahr oder die Teenagers. Und ich denke meistens über meine eigenen Erfahrungen als Kind. Weil ich nur wirklich adultliche Studenten in meinen Klassen habe. Aber wenn wir über was Bullying eigentlich ist, dann haben wir das Definition ein bisschen eröffnet.
[00:03:16] Und wir vielleicht haben es in unseren Klassen gesehen, und nicht erzielt, dass das was passiert. Ich denke, dass es interessant ist, dass wir viele Menschen verabschieden, viele Menschen verabschieden. Und das ist etwas, das wir als Kind, sogar als ein Kind, die sich verabschieden will,
[00:03:34] als Trömmener oder ein Victim, oder dass diese ein Handball ist und so weiter. Auch diese Dinge können wirklich verabschieden, denn Kinder, besonders, werden dann auf diese Rolle betrachten. Und einfach erzielen, dass das sie sind. Das ist auch das Gleiche mit einem Bulli.
[00:03:50] Aber ich fühle mich oft, wenn die Leute nicht Bullis sind, sie einfach Dinge, die anderen Menschen fühlen, wie Bulli. Ja, genau. Was denkst du daran? Ja, ich denke, einiges von den Zeiten, ich würde nicht sagen, dass einiges von den Behörden,
[00:04:04] die wir gesehen haben, ist besonders militär oder intensiv. Einiges von den Zeiten, die die Natur der Studenten, die wir haben, einiges von ihnen ist unintensiv, oder es ist ein Lack von Erfahrung, ein Lack von Verständung, vielleicht einiges von Ignoranz, aber noch nicht in einer Ruhigkeit,
[00:04:18] sondern einfach nicht kümmern. Ich denke, das sind einige der main reasons, warum es so geht. Ich glaube, wenn du die Lernung von Englisch, es werden manchmal Fehler gemacht, weil du sagen Dinge in ein seltener Fall, dass es ungewöhnlich sein könnte zu anderen. Certain words,
[00:04:35] depending on the types of learners, which I won't repeat, because I don't want to have to censor anything, but these things come up. Und diese können als Teachers ein paar Herausforderungen schaffen. Es geht um, wie wir die Situationen navigieren, wie wir die Herausforderungen diskutieren,
[00:04:51] und wie wir das mit dem vorgehen. Denn da ist, ich würde sagen, eine solche ständige Diskriminierung, die wir in der Klasse sehen. Ich weiß, dass wir über die Erfolge gesprochen haben, bevor wir starten, über einige Beispielen. Aber was sind die ständigen Exzellen
[00:05:05] der Diskriminierung, die du gesehen hast? Mhm. Ich glaube, das ist ein Teil, was wir als Teachers tun, wie sie in den Berichtern und den Studenten, in der ich meine, die japanische Studenten sind so wie das. Oder jeder Teacher macht das. Oh, meine japanischen Studenten sind so wie das.
[00:05:22] Oder was auch. Und wir sehen oft, dass die Studenten es tun. Und die Studenten manchmal enden mit etwas so. Ich verstehe nicht, was die japanischen Studenten sagen. Ich habe viele europäische oder latinische Studenten oder brasilische Studenten etwas so wie das zu mir. Oh, Teacher, ich verstehe nicht,
[00:05:42] was die japanischen Studenten sagen. Also, nicht mit ihnen zu beklagen. Und das, dass die japanische Studenten nicht verstehen, was die Person sagt, auch. Und das subtelen Diskriminations, dass sie, dass die Studenten wissen, dass es nicht die japanischen Studenten falsch sind. Die beiden sind auf the same Level.
[00:06:02] Die sind beide in der Elementrie- oder Intermediate-Klasse. Es ist so, dass du nicht so familiarität hast. Und wenn du nicht zusammenarbeiten, dann kannst du dich nicht verstehen. Und das, was ich gerne mache, besonders, weil ich in Kanada bin, wenn du in Vancouver gehst,
[00:06:17] vielleicht kannst du mir sagen, dass das auch so ist, aber wenn du zu essen gehst, wenn du in Timhorns gehst, wird du rarer werden als Englisch von jemandem, der Englisch ist. Und du musst lernen, wie man mit Menschen, der Englisch ist, mit denen die Englisch ist,
[00:06:37] und die Englisch ist. Das ist ein tolles Punkt. Ich denke, es gibt auch Stereotypen oder Noten, die Studenten haben, die von ihren Homesignalten kommen, wo sie nicht aus einer bestimmten Kultur und Religion aus dem Land sind, wo sie von der Stadt und von der Stadt sind,
[00:07:10] und wir haben nicht alle eine andere Sprache. Wir können die Sprache kommunikieren, die in der Stadt ist, die in der Stadt ist, aber wir wollen nicht, weil es so ist, sondern weil meine Eltern, meine Familie, sagen, es ist auch so, dass es auch so ist.
[00:07:29] Ich habe Probleme mit Studenten, besonders in den Städten, wo es ein bisschen Argument ist und ich habe viele Studenten aus Taiwan hier und ein paar Studenten aus China. Ich habe Situationen, wo Studenten sich mit mir ein 1. Tag in der Schule sind und Studenten sagen,
[00:07:51] ich bin aus dieser Stelle, ich bin aus dieser Stelle, wenn ein Student aus Taiwan ist, ich hätte ein Chinese Student, der etwas im Mandarin sagen würde. Ich habe nicht die Sprache, ich habe nicht die Sprache, das ist der 1. Tag, in der ich habe gesagt,
[00:08:09] ich bin mit einem 1. Tag in der Schule, und dann habe ich mich in der Schule gesprochen. Es war 1. Tag sich mit einem 1. Tag in der Schule, bei dem die Project-Regife qomitiert. Das war so, dass ich vor 9 Jahren in China hier in China Art Arenas in Taiwan von Taiwan.
[00:08:32] Und ich hatte einen Punkt, wo ich die Tainwanese-Kounseln, die intervenieren und mit den beiden Mandarinen reden und die kommunischen Gründen für sie auf dem gleichen Platz stehen. Aber das kann ich sehen, dass wenn wir nicht sofort wegdrehen, es sich um die Bullying zu verhindern,
[00:08:53] besonders wenn ein Tainwanese-Kunst sich isoliert. Und es ist schwer, die Dinge zu wissen, dass sie nicht mehr bemerkenswert sind. Wir haben nicht die Sprache, sondern die Proaktive, sondern die Reaktive und wir haben die Situation, wo die Leute Diskussionen haben und sie reden. Wir können diese Dinge
[00:09:15] in ein gesundes Weg kommunizieren. Weil es jeder hat ein Bias, eine Art, wie sie verwendet sind, die verschiedenen Länder, die sich über Dinge erinnern. Das macht Sinn, aber es ist wie wir das mit dem, das wichtig ist. Ich denke, von einer spezifischen ESL-Lenz als Lehrer auch,
[00:09:37] ich denke, manchmal vielleicht nicht in Kanada oder in anderen Ländern, aber es ist definitiv die Befragung gegen native Speakers. Die Lehrer sollten sich ein bestimmtes Weg sehen, sie sollten einen bestimmten Passport haben, sie sollten sich ein bestimmtes Weg behalten. Wir haben Lehrer aus der US, aus Kanada,
[00:09:58] die schwarz oder asienisch oder indianisch sind und die Leute werden sich vermerkt, aber warte, du bist aus der US, aber du bist nicht weiß-blond, blöde, wie ich es mir imagine. Das war eigentlich, das unverkürzliche Gespräch war eigentlich ein schönes Weg, um uns zu
[00:10:18] helfen und zu zeigen und zu lernen. Wir haben viele Diversität, wir haben ein wirklich gutes Freund aus Südafrika, der weiß war und er hat nicht das Narrative, wenn sie sagen, ich bin aus Südafrika, die Leute sagen, aber du bist weiß. Das ist in Deutschland
[00:10:37] für mich sehr wichtig. Wenn ich die Leute sagen, ich war Brasilien, aber du nicht look brasilienisch, ich bin eigentlich ja, die meisten Leute, die ich aus der US schauen, ich wollte das nicht, aber ich wollte es sagen. Ich habe das in der Situation gesehen,
[00:11:01] ich bin nicht ein native Speaker, aber ich habe einen native Student und ich war in der Schule, wo ich eine Studie eine Studie einen native Schüler in der Schule, wo ich ein Canadian war, ich war in Canada, aber sie wollte das Canadian Student sein. Ich habe einen
[00:11:37] Canadian Student geholfen, ich habe einen Canadian Student in der Schule, wo ich ein Canadian Student bin, ich bin nicht. Ich habe das gemerkt, was sie waren, war ein white Schüler. Das Diskrimination ist für dich wirklich schwer, dass ein Schüler in der Schule wissen, dass die
[00:12:13] Studierende ein Schüler sein kann, dass sie ein Studierende haben. Das ist nicht nur ein Weg, es kann auf beiden Seiten passieren, depending auf der Marketerange, online, weil die Schüler diskriminiert sind, weil sie sehen, die Passporten, das Kind. Es kann wirklich schrecklich sein. Ich glaube, wir haben
[00:12:47] eine Studierende und eine Studierende Sprache, die man benutzen kann. Ich erinnere mich an die Sprache, was du magst. Die Person, die ich sage, will das. Sie starten sie auf Hobbys und die Sprache, die ich habe. Das kann sein. Ich rieche an, wie die Sprache so englisch hat. Aber
[00:13:33] viele Schüler haben die Sprache verwendet. Da sie die Sprache verwendet, das ist nicht verwendet. Aber in Portugies, das ist okay. Das ist die Sprache, die man benutzt. Oder die N-Word. In Brasilien, in Portugies, man benutzt das Sprache. Es ist jetzt geblieben. Aber es ist nicht so viel.
[00:14:11] Es ist die Effekt, die es hat. Und du fühlst, dass du bereit bist, mit dieser Sache zu dealt oder das, was du hast. Ich glaube, nach 11-12 Jahren, aber ich denke, dass du sehr adaptiert und flexibel und nicht prädikiert, aber weiß, was passieren kann und reagiert.
[00:14:44] Bevor es geht, schaust du die Trigger und die Signale und die Päsentation. Es ist über die Zeit, die Erfahrung, die Erlebnisung und die Proaktivität, die Zeit, die die Verkaufung und die Verkaufung und die Verkaufung. Hallo, Alan in Englisch, so glatt, dass du hier bist. Vielen Dank.
[00:15:34] Wir sind sehr froh, dieses Thema zu sprechen, weil es nicht necessarily ESL-sahme oder die Erleichterung in all die Ängsten, ich würde sagen. Also, erst einmal, könntest du dir ein bisschen über die Rückkehr und wie du in diesem Problem von Bullying und über das Gespräch
[00:15:57] mit euch mit ihr in den Schraubchen oder in der Auslösung und in der Auslösung und in der Auslösung und die Emotion war nicht das same für alle, aber zu mir hatte ich viel Spaß in es und ich war geöffnet durch die Schule
[00:16:26] zu sagen, hey, wir müssen eine Konferenz auf Anti-Bullying machen. Ich sagte, ja, nicht wissen, was ich bin, ich bin jetzt im Wissen und bin in der Auslösung gemacht, ich habe einen Ich habe mich in einer Art und Weise gefällt.
[00:17:12] Ich habe es in einem Moment gefällt. Hier bin ich. Das ist toll. Es resoniert mit viel unserer Lesung. Viele Lehrer oder Profis haben es auch gefällt oder eine Möglichkeit haben sie gemacht. Wir haben das letzte Episode über die zwei Episoden
[00:17:30] nicht auf die Schuhe zu kommen und ihr selbst open zu den Möglichkeiten. Das ist ein tolles Lass heute. Wenn Leute in der Universität gehen Wir denken, ich gehe in die Universität und werde in einem Projekt, Bachelor oder so hinrollen. Ich werde mit dem Job enden.
[00:17:49] Manchmal, wenn man in der Nursing oder der Bildung geht, findet man einen Weg in den größten Spektrum, der Dinge, die man hat, aber viele Diplomaten sind endgutig. Ich weiß nicht, was ich mit diesem Spektrum tun will. Ich habe ein paar Diplomaten, aber sie sind in einer Bananebox,
[00:18:15] sie haben den Stoff und sie haben es nicht. Es ist eine starke Geschichte, ich kann das definitiv resumieren. Ja, mir auch. Diese Konferenz hat den Kosten der Silenz gelegt. Ich habe es auf der Website geschaut. Es gibt eine tolle Video, die die Erleichterung ist. Es ist toll.
[00:18:32] Wir verlassen den Link für alle, die auch checken. Was hat die Motivation für einen bestimmten Angleit? Ich denke, der Grund, warum ich das ganze Zeit verabschiedet habe, ist, dass meine Erleichterung nicht theoretisch ist. Wenn die Schüler, wenn sie die Universität anrufen,
[00:18:53] die ihnen ein Kind von Punkt A bis Punkt B, dann haben sie das nicht. Ich habe auch ein Bild von einer Erleichterung, aber ich bin kein Lehrer. Das ist ein Bild, das ich lange lang vorhin habe. Es ist called Angel and then Shoot.
[00:19:11] Und dann probieren sie was, was sie tun und was sie tun. Und dann probieren sie was, was sie tun und was sie tun. Und wenn du keine Ahnung hast, dann approached it the best you can. Und die Art, wie ich es habe,
[00:19:25] ist, dass es zwei Parts der Sprache gibt. Der erste ist ein Monolog. Das ist, wo ich die Geschichte der Kinder erzähle, der mit einer anderen Situation mit der anderen Situation der Funnest-Bullying ist. Aber ich habe nicht die Geschichte, wie ich die Geschichte an einem Buch sehe,
[00:19:41] sondern die Geschichte, wie ich die Kinder sehe. Und das hat eine Art, die die Geschichte aus dem Bild entdeckt. Ich kann die Geschichte erzählen und dir sehen oder fühlen, was genau das ist. Und das ist ein Bild, das ich in der Universität habe.
[00:19:59] Und ich habe das Bild, das diese Geschichte auf dem Bild zeigen. Dass ich ein Rugby oder einen Sonderm目 ist und ich selber habe eine Sonderm目 gegessen. Und das ist ein Bild, das die Geschichte kann. Das ist ein Bild, das die Geschichte desstringert. Auch wenn ich seh,
[00:20:15] dass die Geschichte des Langs. Und ich habe auch gesehen, dass dieses Bild, das die Geschichte des Langs, das die Geschichte des Langs, das die Geschichte des Langs, Emotion auf jemand anderen. Und ich habe mich erinnern, dass meine Gesichter viel bewegt. Und ich kann, wie gesagt, die Verwaltung ausnehmen.
[00:20:35] Und ich kann den Audiensten zumindest es, wenn nicht es, fühlen. Und die zweite Stelle, wenn ich dir das zeigen oder dir die emotionalen Prozesse fühlen, werde ich die Sprache in andere Fakten beide. Und ich spreche über das in meinen Sprech, die Konferenzen.
[00:20:55] Es gibt die Bulli, die Victim, die Beinsteuer, die Eltern und die Lehrer. Und, so lange alle those different actors have the same definition, nobody is going to see bullying the same way. We need to redefine bullying into those different actors.
[00:21:12] A bully is going to say, if I have, and first and foremost, when I say bully, when I speak to kids or adults, I don't try to target one kid and say, hey, you're a bully.
[00:21:27] There's a big difference between a kid and the actions of what they said or did, right? So we need to separate these. So for the sake of this conversation, if I, we call them authors, the author of a gesture that could be defined as bullying, right?
[00:21:42] So for the sake of this conversation, I'll call them authors, because I don't want to say, hey, this kid's a victim, this kid's a bully, right? I kind of don't like that. Kind of etiquette them.
[00:21:52] So when an author does something, they say, hey, why did you say that? That was so mean. They'll say, well, that was such a joke. And we need to realize that they're right. They thought it was funny. And at a certain point, wherever you are in your development,
[00:22:06] you think, feel, understand that if you say or do something in youth life, everybody else that heard or saw, received the joke is going to feel the exact same thing you are. And when you kind of undo those barriers and redefine bullying in those actors,
[00:22:23] now we can see the proper steps in which we need to take as a victim, as a bystander, as a parent for us to take part of the solution, right? It's not one solution. It's a solution divided into different actors.
[00:22:38] So the problem is being looked at by different actors. The definition, we need to redefine five different ways. And the solution needs to be defined by different ways. I really like that because, yeah, like you said, it's so easy to just pin one kid as the villain.
[00:22:56] And then as soon as we label that kid as a bully, they will believe they are a bully too. And they will forever be a bully. At first, they're not going to understand that. They're saying, well, I didn't do anything wrong. And they're going to have, you know,
[00:23:10] they're going to butt heads with the teachers and the principals. And they're going to go home. And they're going to say that mom and dad, their version of the victims, they're going to see themselves as a victim. Everybody's on my case, they're never leaving me alone.
[00:23:23] And what do you do as a parent? What, you believe your kid? The big bad teachers, you're going to... Netz hier in Berlin. Aber in Frankfurt gibt's die richtig guten Jobs. Komm als Trainee zur Commerzbank. Und starte mit einem Jahresgehalt von 59.000 Euro für Bachelorabsolventen
[00:23:39] und 64.000 Euro für alle mit Masterabschluss. Trotzdem Zeit für Family and Friends in der Heimat haben? Kein Problem. Fibrides arbeiten, flexible Arbeitszeiten und mögliche Aufenthalte in New York, Prag oder Singapur. Sucht ihr doch aus. Die Vielfalt unserer Trainee-Programme wird dich umhauen.
[00:23:56] Alle Infos dazu unter commerzbank.de. Ach übrigens, schon zum Karriere-Start gibt's einen unbestrisseten Vertrag. Bewirb dich jetzt unter commerzbank.de. Go up to the schools and the kid's going to feel like he's got two bodyguards or you know, gorillas that they know me, their mom and dad,
[00:24:18] the arrays, they know exactly who I really am, not these teachers. So we have this big pile of pupuris. It's like I can't believe I said that. There was a big pile of different understanding on different angles and everybody's right and everybody's wrong at the same time.
[00:24:33] Oh, I really like that. I hadn't thought of it that way. Now when it comes to the different groups of learners and now we're focusing more specifically on learners' learning languages. How can you see this manifesting itself, these bullying actions rather than the bullying actions
[00:24:51] rather than the bullies themselves? So let's call them these actions. Yeah, yeah, yeah. Well, it manifests different ways as we grow. The bullying starts somewhere between three and four years old and it starts off, let's say I'm playing with a ball
[00:25:09] and the kid comes to me and says, hey, Alain, can I play with the ball? I'll obviously say no, I want to play with the ball. I'm enjoying myself. I don't want to share. I'm playing my little game. I'm not bothering anyone.
[00:25:19] Obviously that kid's going to feel rejected by a peer, right? Not by somebody else that has, I'll say, a source of power, meaning teacher or parent. You're not supposed to be being told by a peer. So that kind of feels bad. And with anger, with frustration,
[00:25:36] that kid kind of pushed me while I'm falling down and kind of dropped the ball, the kid picks it up. We're going to press pause here because whatever happens in the future that kid just understood the first thing. If ever they can be violent,
[00:25:49] whenever they feel that emotion, they're going to get exactly what they want, even though it's just a couple of seconds, they're going to get exactly what they, even though I said no, they're going to get the ball. Obviously that kid's going to, you can't push your friend,
[00:26:02] so he's going to get, you know, brought in different ways. You're going to be explained that you can't push and whatnot. It doesn't really matter. Later on during the day, there's going to be a lot of people who are going to be in the future.
[00:26:15] Later on during the day, during the week, during the month, I'm still playing the ball. That kid comes to me and says, hey, can I get the ball? I remember what you did. Maybe I got hurt, I feel scared now.
[00:26:26] So I'm just going to say, you know what, take the ball. I'll find myself another game I need to play. I'll find something else because I don't want you to push me again. Now that kid just understood the second thing. If ever they can have somebody fear me,
[00:26:41] they're not going to be afraid of me. So they're not going to say, no, I'm not going to get rejected and I don't need to be violent. So the teacher's not going to see, so I'm not going to get in trouble. Don't get in trouble.
[00:26:53] My actions are good because I didn't get in trouble. So you're over, you're bypassing the rejection and going straight to confidence. So we all want to see ourselves as a confident person. But that's how we kind of enroll when your kid and later on in elementary schools
[00:27:10] that little situation kind of fluctuates. We're kind of, now that we know that we can't push, we can't say certain things, then we're going to start to hide from teachers. We're not going to bully you right in the hallways. We're going to say things
[00:27:27] when we're walking to or from school, while on text or social media. We feel like we're safe because nobody sees us. So we're going to have mistakes whenever we're in elementary schools. We're going to do mistakes, we're going to get in trouble, but we're going to get better.
[00:27:44] We're just going to do certain things in certain areas where we feel like nobody's going to see us. And if nobody sees us, we don't get in trouble. So the game that we, or the things that we say on social media, we think it's funny and everybody,
[00:27:57] nobody's doing anything. So everybody thinks it's funny as I am. As I think it's funny. So we just go up and about it that way. Wow. Yeah. And again, I think a lot of young people, especially like learners and stuff, they're not even aware of these psychological systems
[00:28:15] or even just the way that things are. They just think, oh, this happened to me and they don't really take the time to really process it on a subconscious level and these things become automatic almost, right? Well, it's kind of hard because whenever people call it emotional intelligence,
[00:28:34] I don't like the word emotional intelligence. I kind of like emotional introspection, right? So we need to realize that I have an emotion going through me and if I can give it a name and understand why I'm feeling it, that's the process.
[00:28:49] So it's kind of like if I'm looking in towards my emotions and when we're growing, a friend of mine who is a psychologist explained to me that our brain is like a mall and sometimes when you go into a mall and it's growing,
[00:29:07] we need to close certain stores in order to make them better, right? But sometimes it's close for several months. Sometimes it's close for several years. We see that in high schools, usually around 13, 14 years old, our kids, they do something. We say, why did you do that?
[00:29:27] That's not you. It doesn't seem like something that you were done. What are you thinking? Well, they're not thinking. That part of their brain, that store in that mall is closed for a couple of years and they don't have access to that understanding.
[00:29:43] Later on they'll get it, but not right now. So it's very hard. So like I said, in elementary schools, the first step is to read an emotion on someone else's face, try to give it a name and then realize that something's going through us
[00:29:59] and then we're given a name. So we start with our eyes instead of going through our emotional systems. Yeah, it's interesting because it's something that when I think about my own teaching experience, as a language teacher, we often don't have the education background,
[00:30:18] like the academic background in education. What you're saying makes perfect sense to me now because I have studied that on my own after I had my first kid. So, in my school, I was a teacher in my mother's house. And I was a teacher in my mother's house.
[00:30:36] As a parent. As a parent. I'm like, okay, naming emotions is healthy and you start to learn all this and you apply that with your own kids and it makes you a better teacher actually. But I know that the great majority of teachers,
[00:30:50] ESL teachers or language teachers out there haven't had that opportunity in so many ways, so many ways that these teachers may have. Thank you for that question. We've opened the can of worms now. Well, I'll try to make it simple and to the point. The problem is,
[00:31:10] as a teacher we define bullying the wrong way and it's not necessarily for teachers because bullying can't... Hi, my name is Alain Petit and I don't agree with bullying Canada's definition. If I go into a school and I sit one kid one on one
[00:31:28] and I ask them, what's bullying? Tell you what's gonna happen. They all know what it is. They can all tell me in their own words something that looks and feel like something that could be defined as bullying. They all know it.
[00:31:42] So the teachers are doing a great job, right? Because they've been told that they've been shown how to bring a kid from point A to point B intellectually speaking. So they know what it is. So, in this case, we can define bullying as a notion on that definition.
[00:31:58] It kinda makes everything up. We need to define bullying as the victim's point of view. Meeting. If I call somebody a name, that same word can be defined as something that's regrouping or I can take part of like a family thing. Or it can be
[00:32:20] something that makes me feel bad. And the best way of doing it is my parents used to live in Newfoundland. And over there, everybody calls themselves newfies. Like hey, newfie this, hey, newfie that. They kinda go about and they call themselves newfies. Like a hockey player would call
[00:32:40] another hockey player by their last name. They kinda do the same way with newfie. And I went over there and I was part of the group and I kinda used it as what do you do with newfie, right? And the kid that I was
[00:32:54] the guy that I was telling that kinda changed space and he said well why did you call me that? And my friend kinda took my rescue here and says no, no, no, no, no. His parents are here, they're from the island,
[00:33:06] they're not from mainland and he kinda took my back and he took me aside later on and he said why did you say that? And I said well everybody's saying it. I wanted to take part of the game and he said you're from mainland
[00:33:18] you can't say that, right? So that same word being called by another newfoundlander is being some like a logo on a team's jersey or said by somebody from mainland is something that's an insult. So that same word. So we say well you can't say newfie it's bullying.
[00:33:38] Well I see newfie whenever they call me like that I feel kinda good. So do we define bullying. So we need to define bullying as the victim's point of view so anything that makes a victim feels bad, then we can start to define.
[00:33:56] And there's a big difference between somebody that went through a situation of bullying and a victim of bullying meaning everybody's gonna go through at some point in their lives and they're gonna have to deal with a situation that could be defined as bullying. So in a few people
[00:34:14] then they ask me what I do the number one thing they tell me is oh I was a victim well maybe you were faced with bullying but you were not necessarily a victim. A victim still thinks about those certain things that happen to them and it kinda has
[00:34:30] repercussion on long term it doesn't mean that they're wrong maybe they're right but chances are they've probably felt something there's a big difference between somebody that was faced to and a victim of bullying. So we need to make that difference and whenever I was
[00:34:50] in the school they say well if ever you're going through something like this go see a teacher and they've been told that any type of everything can be bullying they come up to a teacher and say hey he was bullying me he was bullying me
[00:35:08] because they told me this is bullying I go see a teacher went to see the teacher and now it's not bullying where do I find myself in this and especially in this time of the year all the teachers they're stressed they have pressure from the board
[00:35:24] they have pressure from the schools they need to finish a curriculum and they're tired the times, the days are great we're all exhausted summertime we can't come quick enough and the kids are saying we're sick and tired of it
[00:35:42] not because we don't want to take care of these kids we don't have any patience and stress is coming up March break is not enough to empty the glass we need a full march open up for us to deal with and the kids are in the school
[00:35:58] and everything is bullying because they're tired as well and they're frustrated as well they're just melting part of a lot of emotions it's very hard to see clearly in all of those situations does that make any sense yeah, yeah
[00:36:16] it's a lot and again this just goes to show how many different roles teachers have and what I did want to ask you about LM was about online classes because more and more now classes are online the delivery the modes are changing they're more kind of flexible
[00:36:30] so could they be able to detect or recognize bullying behaviors or bullying actions and what can teachers do to kind of help maybe identify or start conversations or adapt their approach towards these kinds of issues yeah, whenever we kind of migrate to high schools
[00:36:48] like cell phones and social media or the directory that's where they go to quote on quote bully and everybody says well it's something that we well I'll say me but when I was a kid I didn't have that
[00:37:04] I didn't have those cell phones, I didn't have those social media and a lot of teachers now grew up without those ways so we're kind of learning on the job how to and to me is the most simple thing in the world to me bullying online
[00:37:22] every phone can take a screenshot you can take a picture of it like you need to take pictures okay, there's a certain situation I was faced with last year and this year meaning okay, I'll say this couple of months ago I was in high school and
[00:37:42] they were going through this bullying situation with two little girls and the mother of the quote on quote author of the bullying didn't believe it her daughter doesn't do anything wrong and they've been dealing with this for the better sake of a year
[00:38:04] and a year and a half and one of her friends recorded her talking to that victim and they brought it to the principal and they made it listen to the mother and whenever they made her listen they started crying and I said she said
[00:38:30] I can't believe it's coming out of my little girl's mouth I just can't believe she's talking like this she doesn't do that at home so she kinda like I said at the beginning she kinda hid from her parents her the image that she portrayed at home
[00:38:46] is not necessarily the same one that she had in her personal or school life she just couldn't even wear a 달 of the idea so please make sure that you don't take pictures or records something or they put it online taking part of the Car
[00:39:22] nicht necessarily encouraging the bully, because the person doing those actions or saying nobody is doing anything, they are not stopping me, so they are agreeing with me. And the people say, well I don't agree with this, I can't believe what's going on,
[00:39:37] but I don't want to become the victim, so I'm not going to say or do anything. So we kind of want to exclude ourselves from the situation. By being that, you're giving power socially speaking, giving power to the bully without, but if you do your enact advice,
[00:39:52] and I encourage those phones, most people don't encourage, I encourage, take the phones, videotape, take pictures, but bring them to the principal, bring them to the school's counselor, bring them to the teacher, create that bridge between a person who can have a solution
[00:40:10] and a kid that needs somebody to help. Somebody that needs help. That's really important, because I think that in general, people are afraid to do that, right? And students feel like it's not safe to do that, because then they will be, right? Like cattle feeding.
[00:40:25] Or they freeze because of the fear. Right, okay, yeah, yeah, yeah. That's great. Yeah, and I think a recurring theme here is that we're really not prepared. We don't really know in general how to deal with all this, right? So as a sort of like a final recommendation
[00:40:42] to our listeners, what resources would you recommend our teachers, especially our language teachers, like I said, that don't have that background? Who want to learn more about bullying? What resources would you recommend they read or watch or seek? Well, there's a lot of books on,
[00:41:00] they call them emotional intelligence. Coleman, I think Daniel Coleman is a really, really good one. And for kids, I have one. Can you allow me to go get it? I'll go get it right now. Sure, go ahead. Let's pause the book for elementary schools.
[00:41:21] I have it in French, it's called The Color of Emotions. And I read this to my kids. Do you know it? I know this book, yeah. Oh my God. There's different versions of this now. But it's all, I need to buy it again because I'm missing some pages.
[00:41:37] I read this once a week to my kids. And as of, you know, at age of four, three, you can start using this. And now, whenever I was a kid, oh no, no, I'll start that phrase again. Whenever my oldest was somewhere between three and four,
[00:41:56] we use those. And when you raise your kid, there's different ways of, I say punishing, but go to your room and admit it per age. And I kind of never listened to it. I said, go to your room, you're red. I don't like it when you're red.
[00:42:14] Whenever you're yellow, you can come out. So sometimes he goes there for 30 minutes. Sometimes he goes there for 10 seconds. But he'll say, he realized I'm red. I'll go to my room. I'll change my emotion because you can change that on the dime. I'll change my emotion.
[00:42:31] I'll realize that I changed. And I'll say, hey, he'll say, hey dad, I'm yellow. We'll come on down. You don't need to be in your room for five minutes if you don't need to. I want you to change your emotion. And we use those colors every day.
[00:42:44] And it works wonders. So that book is gold to us. It would also be a good recommendation for our language teachers to use with their adult learners, who are learning English because it teaches really good vocabulary. And I've been using a lot of kids books
[00:43:03] with my lower level students, with my elementary level adult students because it just teaches them so much in context that is memorable and that they can become better adults even. Right? It's such a simple way of explaining it.
[00:43:21] And when you start this with your kids or your adults, you're gonna... Just that thought of here's what I'm going through. I'll try to give it a name because it's very complicated. And now I'll try to explain it to somebody else. It's amazing. But those colors are amazing.
[00:43:39] Some recommendation. Thank you so much. So finally, how can our listeners get in touch with you? Feel free to share your website and how we can get in touch with you because I'm sure our listeners would love to learn more.
[00:43:51] The best way of reaching me is on that website. It's alainpente.ca. I don't have an agent. I do that on my own. So my personal home form is there. My personal email is there. You'll have... There's a blog coming up with a whole bunch of different branches
[00:44:12] on the bullying tree that I've written up. It's in the process. Should be done before the start of September. So the website is where they can find me. Wonderful. We'll add the link to the episode description so you can find it below.
[00:44:26] And I just want to say thank you for a really interesting and very engaging. And I guess I learned so much from listening to you. So thank you so much for that, Alain. We really appreciate it. Thank you so much. All right, thank you so much, Alain.
[00:44:39] Great to hear your wonderful and insightful lessons, I would say, because you've done this a lot. And again, some amazing work that Alain does. Please check out his website, which is in the description below. Make sure you subscribe to us on your podcast Writer of Choice.
[00:44:57] Yes, so please be mindful that we won't have new episodes for the next couple of weeks because I will be having surgery next week. Final stage in my end of my cancer treatment. I have to do my final reconstruction surgery.
[00:45:11] So I'll be out for the count for a couple of weeks. But we shall be back sometime in late mid-July, I'd say. Exactly, yeah. And again, do keep checking the feed because there might be other little things popping up in the interim. So do stay subscribed.
[00:45:29] And again, if you do want to be a guest on a future episode, go to the website esltalk.ca, fill in the form, we can reach out to you and we can record as well. We're getting pretty booked up for this season. But again, always welcome your contributions
[00:45:43] and we love to hear all different aspects of ESL, of teaching like we are today. So feel free to submit that form and we'll see you for a new episode in a few weeks. Thank you so much. Thanks for listening. Thank you. Merci in Berlin.
[00:45:59] Aber in Frankfurt gibt's die richtig guten Jobs. Komm als Trainee zur Kommerzbank und starte mit einem Jahresgehalt von 59.000 Euro für Bachelor-Absolventen und 64.000 Euro für alle mit Masterabschluss. Trotzdem Zeit für Family and Friends in der Heimat haben? Kein Problem. Fybrides arbeiten, flexible Arbeitszeiten
[00:46:17] und mögliche Aufenthalte in New York, Prag oder Singapur. Sucht ihr doch aus. Die Vielfalt unserer Trainee-Programme wird dich umhauen. Alle Infos dazu unter kommerzbank.de-karriere. Ach übrigens! Schon zum Karriere-Start gibt's einen unbestrisseten Vertrag. Bewirb dich jetzt unter kommerzbank.de-karriere.